Szeptember 2012 #1

MATTEO SZEMSZÖGE: 2012.09.03.





A nevem Matteo Altun, félig olasz félig török vagyok, de az olasz vérem a dominánsabb, van egy húgom Valeria, akit az olasz nagybátyám halála után úgymond örökbe fogadtunk, és egy másik családdal, Akbayékkal élünk együtt Apám és Mr Akbay üzleti kapcsolata okán. San Francisco király hely, imádom és itt ismertem meg a legjobb barátaimat Brandont, és Christ, akikkel a sport és iskola gyanánt találkoztunk. Brandonnal még gyerekként a hokipályán, Chrisszel pedig a Metroploitan nyílt napján, amikor jelentkeztünk.
A nyarakat rendszerint a nagyszüleimnél töltöm ez ezúttal sem volt másképp… Még mindig nem hevertem ki a nyarat… Mint mindig, ha a szüleimnek baja van velem, most is Törökországba küldtek a nagyszüleimhez, ami még nem is lenne rossz, mert az országgal nincs bajom, nekem inkább a vallással van bajom! Azzal viszont nagyon sok… Főképp a nők szerepe nem tetszett, mivel én erős személyiség vagyok, és egy hasonló lányt képzelek el magam mellé. Amíg bambán siettem a húgomhoz Valeriához, aki már egy ideje várt rám. A nagy sietségben lerántottam egy lány válláról a táskát. Nagy mandula alakú szemei voltak, amiknek nem lehetett meghatározni a színét (egyszerre lehetett kékeszöldnek vagy szürkének mondani, és a fénytől függően változott a színkombináció) amik egyből lángra gyulladtak, ahogy neki ütköztem. Amúgy is úgy látszott, mintha napok óta nem aludt volna, vagy mintha órákat sírt volna, mivel a szemei vérben úsztak, de az erős fényben a szemei  Ezt még tovább fokozta a dús, ébenfekete szempillája, aminek minden szála felért majdnem a szemöldökéig, és karamellbarna bőrében szinte világítottak a szemei. Az arca elég macskaszerű volt, ahogy a szemeit tágra nyitva végig futtatta őket rajtam, mintha azt keresné, hol a legjobb megütni. Az arca kerek volt, de V alakú álla, keskenyítette arcának vonalát, erősítve a macskaszerűséget a szemében. Szeplős, görbe orra, és a szemétől orráig cikkcakkban sorakozó kis anyajegyek gyerekes kinézetet kölcsönöztek arcának, és erősítette a fiús nemtörődömségét. Fahéjbarna, kócos-hullámos haja a válláig ért, és elég rendezetlennek tűnt. Az alkata elég fiús volt, karja tele volt kisebb nagyobb anyajeggyel, nem volt széles a csípője és a válla is elég széles, a lábai izmosak, a termete alacsony… egy Doctor House-os „Do I get Bonus Points if I act like I care?” Pólót viselt, ami illett az egész imagehez. Amint megszólalt, és jobban ránéztem az arcára, rájöttem, hogy ő az a Chanel Torres Garcia akinek mindig imádtam a koreográfiáit. Mindig olyan új és friss felfogás sütött ki a mozdulataiból, amit imádtam látni, főleg egy fiatal lányban, aki nyíltan nem heteroszexuális. Szóval amennyire tudtam, segíteni akartam neki, meg persze, mert szerettem volna Nazt megakadályozni abban, hogy keresztbe tegyen neki. A karrierje így is megszakadt két évre az apja halála előtt. Naz pedig jól tudta, hogy mindig is tetszett a stílus, mivel viselték magukat a Torres ikrek a színpadon. Valóban élvezték a munkát és az apjuk támogatásával sikeresek is voltak. Imádtam ezt az energiát bennük, és a szoros kapcsolatot hármuk közt az apjukkal Pabloval. Szóval számítottam rá, hogy szinte rögtön utálatos lesz velük. Mindig is féltékeny volt, és őszintén semmi hősies nem volt abban, hogy Chanel után mentem. Csak jó benyomást akartam tenni rá, mert tudtam, hogy a tapasztalatai hasznosak, és sokat tanulhatnék tőle. És ha eközben a családom kis homofób szexista levesébe is belerondíthattam, csak örültem neki. Annyira bosszantott, hogy Naz megint olyanokkal szemétkedett, akit nem is ismer. Napról napra ugyanaz a sláger az érzelmi zsarolással. A kép, amit ilyenkor mutatott pedig egy rakat eltemetett emléket tárt fel. Amikor először utaztunk Los Angelesbe, amikor először voltunk ketten otthon. Amikor himlős lettem, és anyám javaslatára együtt kellett fürödnünk, hogy mindketten egyszerre essünk túl rajta, de Naz sehogy sem kapta el tőlem a himlőt. Végül valamikor két évvel azután lett beteg tőle.
Emlékszem, milyen jóban voltunk, amikor még gyerekek voltunk. Mindig kicsit félénk, és aggódós volt. Egészségtelenül ideges volt mindenért, sokat aggódott a kinézete miatt, és nagyon irányítani akart mindent. Nem csoda, mert sosem volt túl sok beleszólása az életébe, és amikor először iskolába került rögtön csúfolni kezdték a kicsit horgos orra miatt, és mert egy kicsit ducibb volt kislányként. Mindig megvédtem őt, és ezért nagyon ragaszkodott hozzám, és a szüleink azt hitték azért védelmezem annyira, mert szerelmes vagyok belé.  Pedig, én egyszerűen segíteni akartam egy védtelennek, aki nem tudja hogyan kell kiállni magáért. Semmi több vagy kevesebb. De aztán elkezdtünk tovább nőni, és az apja egyre szigorúbban nevelte a vallás szerint. Elfogadta, hogy Naz nem fog hijabot viselni, és nincs lehetősége mindig imádkozni, de a viselkedésében nem adott neki egy kis lélegzetet sem. Azóta Naz mintha két életet élt volna. Egyet előttem, egyet a szüleink előtt, és félelmetes volt a szakadék. A valódi Naz, akit én ismertem, mindent, és mindenkit akart. Manipulált engem, az apját, az apámat, hazudott, és zsarolt. Az apja mindig is seggfej volt vele, míg az anyja mindig hercegnőként kezelte, és imádta. Az apja lehetetlen elvárásokat támasztott vele szemben, ez tény és való és szomorú is. De ez nem mentség arra, hogy másokat bántson. Én is ugyanabban a házban nőttem fel, és mégsem bántok senkit és semmit. Értem, ha az ember szomorú vagy magányos előbb-utóbb elkeseredett módszerekhez nyúl a figyelemért, de mindenkinek van fájdalma, és senki nem érdemli meg, hogy belerángassák ok nélkül.





 
NAZ SZEMSZÖGE: 2012.09.03.





A nevem Naz, és Isztambulban nőttem fel, és öt éves koromban San Franciscoba költöztünk, ahol Apu a cég vezérigazgatója lett. San Franciscoban rendes iskolába jártam, de sehogy sem sikerült beilleszkednem, mert mindig is félénk voltam az új emberek körül. Szerencsére ott volt velem Matteo, akinek olyan nyitott személyisége volt, és mindenféle emberekkel kijött és barátkozott. Kisiskolásként ismerte meg Brandont, a gyephoki gyanánt. Az edzések után mindig hárman időztünk, és a két fiú sokat beszéltek a képregényekről. A közös kedvencük mindig is Pókember volt, és mindig szennyezettlen öröm volt azt hallgatni, ahogy beszélgetnek. Mindig széles mosollyal az arcomon ültem mellettük, és minél többet hallottam erről a Pókemberről, annál szélesebb volt a mosolyom. Maga a képregény sosem tetszett, de a történetek bennük annál inkább. A kis törékeny fiú egy nap nagy erővel ébred, és úgy dönt, mások előnyére használja a saját haszna helyett. A képregényekben rajzolt Peter Parker mindig is kicsit Matteora emlékeztett, mert ő is kicsi volt, és ő is mások segítésére használta volna a szuper képességeit, ha lett volna neki. Egy idő után azonban rájöttem, nekem is van szupererőm. Roppant büszke voltam rá, mert egy idegen mondta, hogy van. Az egykori énektanárom, aki izgatottan hívta fel a szüleinket, amikor elcsentük az osztály gitárját, hogy játsszunk egy kicsit. Ő meghallotta ahogy éneklünk, és megszidás helyett arra biztatott, hogy folytassuk. Az sem most volt már. Hogy énekelni kezdtünk, és nem csak játékből. Szerettem az érzést, ahogy a testem minden porcikája életre kelt, és ahogy az elmém szabadon szárnyalt a szavakkal, amiket másképpen nem mondhattam volna ki. Rá lehetett fogni, hogy jaj, csak azért mondom ezt, mert ezt írja a szöveg. Vagy ez volt a feladat. Olyan kifejezés volt, ami miatt nem bánthattak. Amivel biztonságban érezhettem magam, mint egy meleg takaró vagy egy napsütéses délután a tengerparton, amikor csak a hullámok mosását hallja az ember. Csodaszép érzés volt, szinte mámorító. Arról a napról azóta is a tárcámban van egy kép, hogy emlékeztessen rá, ez az én szupererőm. Ez az én lehetőségem, az én színpadom, az én utam. Meg persze, mert tudtam, hogy Matteo mindig elérzékenyül attól a fotótól a kis kilencéves énünkről. Amikor még nem tudtuk, a világ milyen szemét, vagyis, amikor a világ annyire volt szemét, hogy krumpliorrnak hívtak. Valahányszor látta azt a fotót, nem tudta folytatni a beszélgetést, ma is rögtön magamra hagyott, miután megmutattam neki, hogy mennyire fontosak voltunk egymásnak.
Délután találkoztam Jessicával, mert egy ideje nem találkoztunk, és mert mesélni akartam neki a nyárról, és az új lányról. Megkértem Jessicát, hogy segítsen kideríteni róla, amit csak lehet, mert tudtam, hogy Matteo egyik kedvenc táncosa volt, ami rögtön felélesztette bennem a versenyszellemet. Volt valami, amitől nagyon kényelmetlenül érintett, hogy itt van. Minden ösztönöm azt súgta, ne hagyjam közeledni Matteohoz, mert látni lehetett köztük a kémiát, azt ahogy a gondolataik egyre járnak. Ez egyértelmű volt, már abból is, hogy Matteo mennyire nyitott szemekkel és meleg arckifejezéssel nézett rá. Apám is tudott erről a különös megszállottságáról a táncosokkal, és engem hibáztatott érte. Mindig azt mondta, az a jó, ha nem látszik egy kis erőfeszítésed sem. Egyet is értettem vele, elvégre tényleg nem vonzó egy csapzott, és kapkodó nő milyen anya lenne, milyen feleség? Szóval sosem estem kétségbe, nem úgy, hogy Matteo láthassa. Az elég becstelen dolog lett volna, főleg egy olyan érzelmes fiúval, mint ő.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése